TGV Cargo
Bejegyezve: | 2008. 07. 08. | Comments Off on TGV Cargo
Franciaország TGV vonatainak tervezője és gyártója nagysebességű cargo verzió fejlesztését tűzte ki célul, hogy a rövid távú légi teherszállítást Európa egyre szélesedő nagysebességű vasúti hálózatára lehessen terelni.
Philippe Mellier, a párizsi székhelyű Alstom Transport elnöke a Financial Timesnak adott interjújában elmondta, hogy terveik szerint az expressz darabáruszállítás piacán szeretnének versenyképes alternatívát nyújtani a UPS-hez és a FedEx-hez hasonló neves szolgáltatók mellett: „Úgy gondolom, hogy a nagysebességű vonatok a közeli jövőben jó alternatíváját jelentik UPS és a FedEx mai repülőflottájának.”
Ez az egyik terület, ahol az Alstom szerint a vasútnak jó esélyei vannak a piacbővítésre, eltérítve a fuvaroztatókat más, a növekvő üzemanyagárak miatt költségesebb szállítási módok igénybevételétől
Az új vonatok egyszintes verziója az idén bemutatott 360 km/h legnagyobb sebességű AGV modellre alapulna, míg a tervek szerint a kétszintes változat alapja a Franciaország legforgalmasabb nagysebességű vonalain használt 320 km/h sebességre alkalmas TGV Duplex lesz.
A FedEx a bejelentésre reagálva közölte, hogy továbbra is támogatják a két évvel ezelőtt alapított Carex csoportot, amely a nagysebességű vasútvonalakon történő teherszállítás lehetőségét vizsgálja. A személyszállító vonatok prioritása miatt jelenleg vasúton nem szállító UPS kijelentette, hogy vizsgálják a fejlesztési lehetőségeket ezen a területen is.
Mellier szerint a nagysebességű teherszállítás lehetőségei folyamatosan bővülni fognak, ahogy a nagysebességű vasúti hálózat növekszik, összekötve Európa nagyobb városait és csomópontjait. Jelentős számú repülőtérnek van, vagy lesz a közeljövőben nagysebességű vasúti kapcsolata. „Van például erre alkalmas vasútállomás Roissy-ban is” – utalt a párizsi Charles de Gaulle repülőtérre – „onnan eljuthatunk Londonba, Maresillesbe, tulajdonképpen akárhová.”