Arriva akvizíció
Bejegyezve: | 2010. 06. 01. | Comments Off on Arriva akvizíció
A Deutche Bahn (DB) történetének legnagyobb akvizíciós szándékaként 1,6 milliárd angol font értékű ajánlatott tett a brit autóbusz és vasúttársaság, az Arriva megvásárlására. A DB felügyelő bizottsága április 22-én jóváhagyta a vételi szándékot.
A DB vezérigazgatója, Rüdiger Grube sajtótájékoztatón jelentette be a felvásárlást, hozzátéve, hogy az Eu-s antitrösz szabályozás miatt el fogják adni az Arriva német busz érdekeltségeit. Az Arriva korábban lassan, de folyamatosan építette ki portfólióját Németországban; az utóbbi évek munkájának eredményeképpen a regionális piacon a DB legfőbb vetélytársává vált. Leányvállalatai közé tartozik a Prignitz Railway (PEG), az East Hannover Railway (OHE) és a Regentalbahn.
Grube előrejelzése szerint a DB-Arriva egyik lesz azon kevés nagyvállalatoknak, amelyek a jövőben jelentős szeletet kanyaríthatnak ki és tarthatnak meg Európa liberalizált közösségi közlekedési piacán.
Az elmúlt hónapokban az Arriva jövőjéről többféle elképzelés látott napvilágot. Februárban megerősítették, hogy a francia nemzeti vasúttársasággal (SNCF) folytatnak tárgyalásokat egy lehetséges összeolvadásról a Keolis vállalattal, de ezek a megbeszélések múlt hónapban megfeneklettek. Ezek után indultak meg a puhatolózások az Arriva és a DB között, amelynek SORÁN Grube kijelenthette, hogy a DB elszánta magát az Arriva megvásárlására, de nem hajlandó az SNCF-fel árháborúba bocsátkozni.
Az Arriva Nagy Britanniában két vasúti franchise-t birtokol; az Arriva Trains Walest és CrossCountryt. Ezen kívül jelen van a holland piacon is, regionális szolgáltatásokat nyújt Groningen körül. A svéd Skåne régióban 2007 júniusa óta szolgáltat; tavaly második nyolcéves szerződését nyerte el Dánia nyugati régióiban, ahol épp az őt most megvásárló DB elől halászta el az üzletet.
Az Arriva akvizíciója jó piaci lépésnek ígérkezik: 2009-ben a 42.300 dolgozót foglalkoztató társaság bevétele meghaladta a 3,15 milliárd fontot. „A tranzakció befejeztével a DB tovább erősíti piaci pozícióit Európában” – jelentette ki Grube, hozzátéve: „a verseny Európában és Németországban is egyre erősebb lesz, a piacképesség fokozásához időben meg kell tenni a szükséges lépéseket.”