Monostory.hu

Kommunikálni(?)

Bejegyezve: | 2013. 08. 06. | Comments Off on Kommunikálni(?)

2012. március 15-én Tárnok állomáson egy tehervonat visszatolás közben nekiütközött az állomáson álló személyvonat elejének. A baleset során személyi sérülés nem történt, azonban a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) is vizsgálta. A vizsgálati jegyzőkönyv elérhető a KBSZ honlapján,ezért a baleset lefolyására itt nem térek ki.

Vitatkoznivalóm a biztonsági ajánlások egyikével van:

BA2012-179-5-4:

A Vizsgálóbizottság a vizsgálat során megállapította, hogy az eseményben érintett 91 55 0630 024-2 psz. mozdony nem volt felszerelve a pályahálózatnak megfelelő 450 MHz-es rádiókészülékkel, ezáltal a mozdonyvezető csak mobiltelefonon keresztül tudott a vonalirányítóval kapcsolatot teremteni.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet javasolja a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, hogy kötelezze a vállalkozó vasúti társaságokat arra, hogy a vontatójárműveiken alkalmazzon olyan rádiókészülékeket, amelyekkel a vasúti pályahálózat működtetője által üzemeltetett rádióhálózat elérhető.

Az ajánlás elfogadása és végrehajtása esetén a mozdonyvezetők és a forgalomirányítás között a közvetlen és azonnali kapcsolatfelvétel biztosítható, melynek következtében a vonalirányító és a vonatszemélyzet közötti kommunikáció egyszerűsíthető, annak ideje rövidíthető.

A fent kiemelt mellett még négy biztonsági ajánlás született, amelyek tartalmával egyet tudok érteni, csak hiányolok egy ötödiket…

Tehát, a vasúti társaságok szereljenek rádióberendezést mozdonyaikra. Kedves KBSZ, milyen rádióberendezést?

  • Olyat, amelyiknek nincs frekvenciaengedélye, de legalább úgy-ahogy használható? (160MHz)
  • Olyat, aminek a pályahálózat-lefedettsége cca. 15%? (450MHz)
  • Vagy olyat, aminek a pályahálózat-lefedettsége hajszálpontosan 0%? (GSM-R)

A Nemzeti Közlekedési Hatóság persze lecsapott a biztonsági ajánlásra:

A Nemzeti Közlekedési Hatóság a Biztonsági Ajánlásban foglaltakat elfogadja, annak megvalósítása folyamatban van. Az alkalmas vonali rádió meglétét a vontatójárművek üzembe helyezésének feltételéül fogják szabni.

A kérdések hasonlóak: milyen rádiórendszerre alkalmas fedélzeti berendezés meglétét?

Roppantul hiányolom azt a biztonsági ajánlást, ami arra kérte volna fel a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy kötelezze a pályahálózat működtetőket működőképes vonali rádiórendszer kiépítésére és karbantartására. Anélkül mozdonyra rádiót szerelni szarpofozással egyenértékű…

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin