6. Fejezet – Természetesen és egészségesen

Alvás közben töltődünk újra

A KI újratöltődése szempontjából az alvás nagyon fontos. Amíg ébren vagyunk, folyamatosan használjuk fel a KI-t. Látunk, figyelünk, megérintünk dolgokat, használjuk érzékszerveinket. Minden egyes ilyen tevékenységhez a KI-t használjuk; ezért a felhasznált KI-t pótolni kell. A hatékony újratöltődéshez a legjob módszer a KI légzés és az alvás.

Az alvás az a tevékenység, amikor az Univerzum KI-jével újratöltődünk. Amikor alszunk, tudatunk csendes és tiszta. Ilyenkor töltődik fel testünk az univerzum KI-jével. Ha mély és pihentető alvás után ébredünk, testünk teljesen újratöltődött KI-vel, erőnk megújult, és jól érezzük magunkat.

Ha azonban agyunkban nem rend, hanem zűrzavar uralkodik, az gátolja a KI megfelelő áramlását. Ha úgy ébredünk reggel, hogy nem töltődtünk fel eléggé KI-vel, nem tudunk azonnal kikelni az ágyból; nem vagyunk kipihentek sem testileg, sem szellemileg, még 10-12 óra alvás után sem.

Az altatók csökkentik az agy érzékenységét és segítenek elaludni. Ha agyunk nyugodt, és mélyen alszunk, újra tudunk töltődni az univerzum KI-jével. Ám, ha úgy alszunk, hogy agyunk a holt nyugalom állapotában van, KI-nk nem tud eléggé utántöltődni.

Ha rendszeresen használunk altatókat, mert nem tudunk elaludni, hamarosan KI hiányosak leszünk. Kedvetlenné, közömbössé válunk, elvesztjük motivációnkat. Ezen kívül elveszítjük vitalitásunkat és fizikai erőnket is; kitettebbé válunk a betegségeknek.

Ha kiterjesztjük a KI-t, a KI átitatja testünket és szellemünket. Borzasztóan sokan vannak, akik figyelmen kívül hagyják az alvás szükségletét, és ezzel elmulasztják testüket friss KI-vel újratölteni. Nem veszik figyelembe az alvás fontosságát, túl sokat és sokáig dolgoznak. Így nem jutnak megfelelő mennyiségű KI-hez, és megbetegszenek. Altatóra szorulnak, vagy egyáltalán nem tudnak aludni. Értelmetlenül rövidítik meg saját életüket.

Akik megtanulták a KI helyes áramoltatását, mindig megtartják az egyetlen pontot, és tudatukat lecsillapodottan tartják, azoknak nincs gondjuk a gyors elalvással. Ha napközben van tíz-tizenöt percünk alvásra, használjuk ki a lehetőséget.

Öntsünk némi vizet egy pohárba és forgassuk meg benne. Most próbáljuk a vizet ujjunkal lecsillapítani. Csak még jobban össze fogjuk zavarni. Hagyjuk csak békén egy kicsit, és magától lecsillapodik.

Az emberi agy is hasonlóképpen működik; gondolkodás közben hullámokat keltünk tudatunkban. Gondolkodással lecsillapítani hiábavaló próbálkozás. Aki nem tud elaludni, egyre erősebben gondol arra, hogy aludni akar, ezzel egyre nagyobb vihart kelt tudatában. Azért is tud egyre nehezebben elaludni, mert miközben erre gondol, agyát egyre inkább gondolkodásra készteti.

A „Ha nem tudok elaludni, holnap nem tudok jól dolgozni” – jellegű gondolatok egyre nagyobb hullámokat keltenek, egyre több zavaró gondolat jut eszükbe, míg végül abszolút képtelenek leszek elaludni.

Ha tudatunk háborog, csak feküdjünk teljesen mozdulatlanul, és magától le fog csillapodni. Mire tudatunk lecsillapodik, az álom is eljön. A régi módszer, hogy addig számolgatjuk a bárányokat, amíg el nem alszunk, ugyanezen az elven alapul. A számoláson nem kell gondolkodni, és amíg mechanikusan soroljuk a számokat, tudatunk lecsillapodik és elalszunk. Ez időnként segíthet.

Vannak azonban, akiknek ez az egyszerű trükk nem segít. Az idegesebb természetű emberek hiába számolgatnak, ez nem vonja el figyelmüket arról, hogy nem tudnak elaludni.

Meg kell győznünk magunkat arról, hogy ha nem tudunk aludni, ébrenlétünknek sem lesz haszna. Az embereknek szükségük van az alvásra, és előbb-utóbb eljön az álom magától is.

Ha igazán álmosak vagyunk, nem tudunk ébren maradni. Erőszakkal álomba kényszeríteni magunkat bolondság. Mikor ébren vagyunk, tevékenykedjünk hatékonyan; és ha este lefekszünk, tudunk majd aludni. Ha nem tudunk elaludni, ne érezzük úgy, hogy „márpedig most aludni kell”.

Néha a vér a fejbe tódul, forró érzést keltve, miközben a láb kihűl, ezzel megnehezítve az elalvást. A régi öregek pontosan tudták, hogy akkor lehet egészségesen aludni, ha a fej hideg, a láb meleg. Ha követjük ezt a tanácsot, mélyen tudunk aludni. Ilyen esetekben gyakoroljuk az összpontosítás eltérítését, KI-nk az egyetlen pontba csillapításával. Így bármikor képesek leszünk nyugodtan aludni és újratöltődni KI-vel.

Először is hanyatt, kezünket és lábunkat kényelmesen kinyújtva. Teljes figyelmünket összpontosítsuk arra, hogy a vér erőteljesen áramlik lábujjainkba. „A szellem mozgatja a testet”, tehát így is fog történni. Vérkeringésünk felerősödik és lábujjaink átmelegszenek. Mire érezzük, hogy lábunk kellemesen meleg, el is alszunk; gyakran még azelőtt, hogy éreznénk lábunk átmelegedését.

Aki lefekvés előtt eszik és/vagy iszik, az megakadályozza az alvást abban, hogy betöltse alapvető funkcióját: a szellem és a teljes test pihentetését. Ilyenkor a KI-t arra fordítja, hogy feldolgozza az ételt/italt, ezért testünk nem tud teljesen utántöltődni. Az alvás minősége attól függ, hogyan tudjuk a KI-t cserélni az univerzummal. Tehát fontos, hogy aludni is a test és a szellem egységében aludjunk.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *