Monostory.hu

Lehetőségek a hazai vasút járműparkjának megújításában

Bejegyezve: | 2014. 06. 10. | Comments Off on Lehetőségek a hazai vasút járműparkjának megújításában

Dr. Ludvig László, a Siemens Zrt. Infrastruktúra és városok szektor divízió igazgatója a Siemensen belül lezajlott legutóbbi változásokat, műszaki fejlesztéseket mutatta be.

A Siemens néhány héttel ezelőtt kihirdette 2020-as stratégiáját; ez számunkra rendkívül fontos bejelentés volt. Eszerint hosszú távon három terület kiemelten fontos: a digitalizáció, az automatizálás és a villamosítás; valamint az ezeket a területeket kiegészítő szolgáltatások. Bízunk abban, hogy ez az új stratégia a Siemens továbbfejlődését szolgálja.

Szervezetünk is a stratégiai célokhoz alkalmazkodik; kilenc divízióból fog állni, ezek közül a mai előadás szempontjából a legfontosabb a Mobility, amely magában foglalja valamennyi közlekedési tevékenységet, így a vasúttal kapcsolatosakat is.

A Siemens a vasúti közlekedés minden területén jelen van, legyen az városközi, elővárosi, gyorsvasúti, vagy városi közlekedés; infrastruktúra, vagy járművek. Egyik fontos projektünk Magyarországon a budapesti 1-es és 3-as villamosvonal rekonstrukciója. Komoly mérföldkő volt május 2-a, amikor akkor adtuk át az 1-es villamos északi szakaszának új áramellátási rendszerét. Másik fontos mérföldkő volt a 4-es metró átadása március 28-án, nagy siker volt a projekt minden résztvevője számára, hogy óriási nyomás alatt és rengeteg probléma ellenére sikerült ezt a határidőt tartani.

A nagyvasúti területen a vasúti automatizálás területén vagyunk a legaktívabbak. A Siemens aktív a vasútbiztonsági rendszerek, az elektronikus biztosítóberendezések, a távfelügyelet, távvezérelt vasúti automatizálás és a biztosítóberendezések kiegészítő berendezései terén, valamint szállít vasúti vontatáshoz komplett áramellátási rendszereket, energiaellátó alállomásokat, épít felsővezetéki rendszereket, amelyeket energia távvezérlési szolgáltatás egészít ki. Elkezdtük az ETCS rendszer kiépítéséhez szükséges munkát a Ferencváros – Monor – Szajol – Gyoma, illetve a Ferencváros – Székesfehérvár vonalszakaszokon. Ezzel párhuzamosan folyik a GSM-R rendszer megvalósítása, ami komoly együttműködést követel meg a különböző résztvevők között. Bízunk benne, hogy az elkövetkező másfél év során a feladatot határidőre sikerül teljesíteni.
Járműoldalon a Siemens nagy cégként lefedi a vasúti közlekedés valamennyi területét, a városi közlekedés kisebb, egyszerűbb járműveitől kezdve egészen a nagy sebességű motorvonatokig.

Számunkra Magyarországon fontosak egyrészt a múltban lezajlott projektjeink: a Taurus, a Desiro és a Combino; a nagyvasúton a Taurus sikertörténetnek számít Magyarországon, hiszen az itt eladott 15 darabhoz képest a mozdonysorozatból naponta 80-100 dolgozik az országban. A Siemens elképzelése, hogy a Közép-európai viszonyokat figyelembe véve fejleszt mozdonyt, úgymond „bejött”, reméljük, hasonló utat jár be a Vectron is. Az ES64 család ETCS L2 vonatbefolyásoló berendezéssel ellátott többáramnemű verziója a hatósági engedélyeztetés folyamatban van, a június elején kezdődő méréssorozat befejezése után 25 darab fog megjelenni a hálózaton. A Siemens budapesti csapata végezte el a CD Railjet magyarországi engedélyeztetését; a forgóvázak gyártásával tudtunk hozzájárulni az IC+ személykocsik gyártásához.

Nem fejeződött be a Desiro motorvonat család fejlesztése sem; ezen a vonalon szerződést írtunk alá a Raaberbahn AG-val; a GYSEV ausztriai szakaszára öt motorvonatot szállítunk.
Nem kötöttpályás vonatkozás ugyan, de érdekes termék az elektromos autóbusz; nem troli, hanem dízelmotor nélküli, tisztán akkumulátorokkal üzemelő jármű. Az autóbusz járműszerkezetét a Rába gyártja, a Siemens a hajtásrendszert fejlesztette, és a gyártásban együttműködünk egy olasz beszállítóval iss. Folyamatban van egy budapesti tender, amelyen mi is indultunk és bízunk benne, hogy sikerül eredményt elérni.

A járművekhez mindig hozzátartoznak a szerviz-szolgáltatások is; a Siemens mindig készen állt arra, hogy az általa gyártott járművekhez ezt a szolgáltatást is biztosítsa.

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin