Monostory.hu

Új menetrendi koncepció

Bejegyezve: | 2007. 03. 14. | Comments Off on Új menetrendi koncepció

Átalakul a közszolgáltatás

Sűrű programjuk lesz a vasúti közszolgáltatás szabályozásában és végrehajtásában részt vevőknek, hiszen rövid határidőkkel, sok feladatot kell megoldaniuk.

Minden valószínűség szerint a nyári menetrendváltáskor további vasúti mellékvonalakon kerül sor szolgáltató-váltásra. Az átadásra kijelölendő mellékvonalakról március végéig egyeztet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az üzemeltetést jelenleg végző MÁV, és a szolgáltatást átvevő Volán társaságok illetékeseivel. A MÁV szakembereinek eddig az időpontig meg kell vizsgálnia többek között az ingatlanok további hasznosítási módját, a vasúti biztosítóberendezés működtetési lehetőségeit, és nem hagyhatók el a költségmegtakarítási számítások sem.

A szolgáltató-váltásról szóló miniszteri döntés március utolsó napjaiban várható.

A tavaly májusban már szóba került párhuzamosság-megszüntetés jegyében készül a közlekedési kormányzat egyes relációkban az autóbuszos utasforgalom vasútra terelésére. A MÁV és a GySEV tehet javaslatot azon viszonylatokra, ahol a nyári menetrend bevezetésekor már megtörténhet a közlekedési szolgáltató váltása. Ezzel a folyamat nem zárul le, ugyanis a későbbi időszakban további autóbusszal kiszolgált járatok átadása várható.Adatgyűjtés is kezdődik a vasúti közlekedés helyzetének áttekintése céljából; több évre visszamenőlegesen vizsgálják a két nagy hazai vasúttársaság jegy- és bérleteladásait, a teljesített utaskilométereket.

A tavasz végéig a gyűjtött adatokat olyan szinten kell feldolgozni, hogy Közösségi közlekedési jelentésként publikálhatóak legyenek.

Március utolsó napjáig a MÁV szakembereinek négy menetrendi koncepciót kell kidolgozniuk a 2007/2008 évi vasúti személyszállítás lebonyolítására, melyből a GKM végül egyet kiválaszt, és közszolgáltatásként megrendeli. Ezzel párhuzamosan – együttműködve a GySEV szakértőivel – felül kell vizsgálniuk az üzletpolitikai kedvezményrendszert, és javaslatot kell tenniük a kedvezmények rendszerének új szerkezetére.

Szintén egy hónap áll rendelkezésre a térségi vasutak működési tapasztalatainak áttekintésére. A vizsgálat alapja a Magyar Vasúti Hivatal 2006-ban készült, a térségi vasutak működéséről szóló tanulmánya. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a Magyar Államvasutak és a Magyar Vasúti Hivatal egyeztet a kísérletek tapasztalatairól, az értékelhető eredményekről és a levonható következtetésekről, amelyet áprilisban nyilvános egyeztetések is követnek.

Ezzel párhuzamosan kell elkészülnie a minisztériumban a MÁV üzemeltetésében lévő négy keskeny nyomtávolságú vonal (Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút, Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, Kecskeméti Kisvasút, Nyírvidéki Kisvasút) üzemeltetésének alternatíváiról szóló összefoglalónak.

Megjelent a Magyar Közlekedés XV. évfolyam 5. számában.

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin