Az Alstom keleten
Bejegyezve: | 2010. 06. 10. | Comments Off on Az Alstom keleten
Az RZD 200 darab EP20 típusjelű kétáramnemű villamos mozdonyt rendelt távolsági személyszállító vonatai vontatásához. A 3kV egyenáramú és 25kV váltakozóáramú hálózatról egyaránt üzemeltethető, egyszekciós vontatójárművek beszerzése az első eredménye a Transzmasholding és az Alstom Transport közötti együttműködésnek.
Az Alstom jelenleg a TMH részvényeinek 25 százalékát birtokolja, emellett egy fele-fele arányban tulajdonolt, az Alstom által kinevezett vezetővel működő fejlesztő társaságot is létrehoztak.
Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke elmondta, hogy az új tervezésű EP20-asok az IGBT technológiát használják, aszinkron vontatómotoros hajtással és B0 B0B0 tengelyelrendezéssel rendelkeznek. A TMH novocserkaszki gyárában épülő mozdonyok közül az első várhatóan 2011 tavaszán áll a megrendelő rendelkezésére. A járművek szállítása 2020-ra fejeződik be, az RZD a Moszkva – Szocsi vonalon tervezi őket forgalomba állítani.
A bejelentéskor Mellier még csak remélte, hogy az Alstom-TMH együttműködés eredményeképpen született megrendelés mellett sikerül a Kazahsztánba szállítandó tehervonati mozdonyokra kiírt tendert is megnyerni; reményei valóra is váltak.
Az Alstom-TMH konzorcium június elején egyetértési megállapodást írt alá a Kazah Vasutakkal (KTZ) villamos mozdonyok gyártásáról; a megállapodás várhatóan közös vállalat megalakításához vezet. A hír bejelentése annak a 2009 végén kiadott tenderfelhívásnak a lezárását követte, amelyben a KTZ 200 villamos mozdony beszerzését tette közzé – elsősorban belföldi használatra, de alkalmasnak kell lenniük a szomszédos országok 1520 mm-es hálózatán történő közlekedésre is.