Monostory.hu

Az Alstom keleten

Bejegyezve: | 2010. 06. 10. | Comments Off on Az Alstom keleten

Az RZD 200 darab EP20 típusjelű kétáramnemű villamos mozdonyt rendelt távolsági személyszállító vonatai vontatásához. A 3kV egyenáramú és 25kV váltakozóáramú hálózatról egyaránt üzemeltethető, egyszekciós vontatójárművek beszerzése az első eredménye a Transzmasholding és az Alstom Transport közötti együttműködésnek.

Az Alstom jelenleg a TMH részvényeinek 25 százalékát birtokolja, emellett egy fele-fele arányban tulajdonolt, az Alstom által kinevezett vezetővel működő fejlesztő társaságot is létrehoztak.
Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke elmondta, hogy az új tervezésű EP20-asok az IGBT technológiát használják, aszinkron vontatómotoros hajtással és B0 B0B0 tengelyelrendezéssel rendelkeznek. A TMH novocserkaszki gyárában épülő mozdonyok közül az első várhatóan 2011 tavaszán áll a megrendelő rendelkezésére. A járművek szállítása 2020-ra fejeződik be, az RZD a Moszkva – Szocsi vonalon tervezi őket forgalomba állítani.

A bejelentéskor Mellier még csak remélte, hogy az Alstom-TMH együttműködés eredményeképpen született megrendelés mellett sikerül a Kazahsztánba szállítandó tehervonati mozdonyokra kiírt tendert is megnyerni; reményei valóra is váltak.
Az Alstom-TMH konzorcium június elején egyetértési megállapodást írt alá a Kazah Vasutakkal (KTZ) villamos mozdonyok gyártásáról; a megállapodás várhatóan közös vállalat megalakításához vezet. A hír bejelentése annak a 2009 végén kiadott tenderfelhívásnak a lezárását követte, amelyben a KTZ 200 villamos mozdony beszerzését tette közzé – elsősorban belföldi használatra, de alkalmasnak kell lenniük a szomszédos országok 1520 mm-es hálózatán történő közlekedésre is.

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin