Hibrid motorvonat
Bejegyezve: | 2007. 10. 10. | Comments Off on Hibrid motorvonat
Franciaország Champagne-Ardenne régiójában állt üzembe az első hibrid hajtású motorvonat. Az új technológia lehetővé teszi, hogy az AGC (Autorail Grande Capacité – Nagykapacitású motorvonat) Franciaország valamennyi vasútvonalán közlekedjen.
Champagne-Ardenne régióban október 8-án mutatkozott be az első két hajtásmódú és két áramnemű motorvonat. Az esemény világpremier is egyben, hiszen a hibrid motorvonat olyan megoldásokat sorakoztat fel, amelyeket eddig vasútüzemben nem használtak.
Két hajtási móddal (villamos és dízel) rendelkezik, és villamos hajtásmódban két áramnemet (1500 V és 25000 V) is képes használni; ez a kétszeresen duál üzem teszi lehetővé, hogy a teljes francia vasúti hálózaton tudjon közlekedni, függetlenül attól, hogy az adott vonalon van-e felsővezeték, vagy ha van, akkor milyen feszültséget szolgáltat. Mindez egyrészről energia-megtakarítást eredményez, másrészt az utasok szempontjából is előnyös, hiszen kevesebb kényszerátszállásra van szükség. A hibrid motorvonat az első pillantásra szembeszökő előnyökön túl egyszerűsített járműmenedzsmentet is lehetővé tesz az operátorok számára.
A francia vasúttársaság, az SNCF, ilyen motorvonatokkal tervezi kiszolgálni a Champagne-Ardenne régió vonalait Paris – Troyes – Culmont és Culmont – Saint-Didier – Vitry között.