Monostory.hu

A TGV vetélytársai

Bejegyezve: | 2010. 01. 12. | Comments Off on A TGV vetélytársai

Hamarosan közös francia-olasz kihívás veszélyeztetheti az SNCF, a francia állami vasúttársaság  monopóliumát a nyereséges nagy sebességű vonalakon, beleértve a Párizs – London között közlekedő Eurostart is. A Veolia Environnement, a francia víz-, hulladék és közlekedési vállalkozáscsoport, valamint az olasz vasútvállalat, a Trenitalia három nagy sebességű TGV vonatpár indítását tervezi 2012-ig.

A francia napilap, a Le Figaro szerint a Párizs – London, Párizs – Strasbourg, Párizs – Brüsszel útvonalakra vonatkozó tárgyalások előrehaladott fázisban vannak. Az érintett vállalatok hivatalosan ugyan elzárkóztak a hír kommentálásától, ám megerősítették, hogy tavalyi, az Air Frace légitársasággal folytatott tárgyalásaik a repülőjáratok vasúti kiváltásáról tavaly októberben lezárultak. A tárgyalások szerint a Veolia az Air France égisze alatt üzemeltetné a vonatokat Paris Charles de Gaulle repülőtértől különböző európai célállomásokra. A kínált szolgáltatások szinte kizárólag nemzetközi vonatok lennének, mivel az Európai Unió közösségi jogszabályai egyelőre – idén januártól – csak a nemzetközi személyszállítási piacot liberalizálják.

A hír napokkal azután látott napvilágot, hogy a francia nemzetközi vasúti személyszállítást végül 2009. december 14-én megnyitották a verseny előtt. Több hónapnyi találgatás után, hogy ki lehetne az SNCF versenytársa, a Trenitalia maradt az egyetlen lehetséges jelölt. Az olasz állami vasúttársaság reméli, hogy idén nyártól napi két vonatpárt indít a Párizs – Milánó és a Párizs Genova útvonalon.

A piacra lépni szándékozók panaszolják, hogy bár a francia kormányzat az utolsó pillanatban honosította a nemzetközi személyszállítási piac megnyitásáról szóló uniós direktívát, a feltételek, amelyeknek meg kell felelniük az állami vasúttársasággal versenyre kelőknek, roppant kevéssé vonzóak. A nemzetközi vonalakon működni kívánó operátorok szállíthatnak ugyan járataikon Franciaországon belüli utasokat is, de a belföldi utasok aránya nem haladhatja meg az összes utas, vagy az utasoktól származó bevétel 50 százalékát.

Guillaume Pepy, az SNCF vezérigazgatója, dacosan jelentette ki a versenytárs megjelenésére utalva: “Már vártuk ezt a lépést, és felkészültünk rá. Ha leendő konkurenseink úgy gondolják, hogy olcsóbbak lehetnek, mint az SNCF, akkor nagyon-nagyon jónak kell lenniük”.

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin