Felfüggesztett tervek

Egyelőre talonban maradnak az Air France nagysebességű vonatok indítására vonatkozó tervei, miután a francia kormányzat által bevezetett jogi szabályozási környezet meglehetősen kurtára szabta a vasúti személyszállító operátorok kabotázs forgalmának szabadságát.

Az Air France már 2008-ban tárgyalásokat kezdett folytatni egy vegyesvállalat létrehozásáról, amely átvenné, és nagysebességű vasútvonalakra terelné a légitársaság rövid távú járatait; kihívást intézve ezzel a kontinentális Európa főleg állami tulajdonú vasúti operátorai felé.

A nemzetközi járatok indítását az idén életbe lépett Európai Uniós szabályozás előírásaira építve tervezték, amely 2010. január 1-től felszabadította a nemzetközi vasúti személyszállítás piacát. A liberalizáció Franciaországban azonban a jelek szerint írott malaszt marad, az eddig megszületett szabályozók közül az egyik legmegszorítóbbat léptették életbe tavaly év végén; komoly korlátozásokat írva elő a kabotázs forgalomra vonatkozóan: mind az utasszámra, mind az ebből származó bevételre nézve. Az EU szabályozása megengedi a nemzetközi személyszállító vonatok esetében a belföldi szakaszokon történő utasszállítást is, ám lehetővé teszi a tagországok számára e szolgáltatás korlátozását, abban az esetben, ha hátrányosan érintene más, támogatott szolgáltatásokat. A francia szabályozás megalkotása során éltek is ezzel a lehetőséggel, talán a kelleténél is jobban védik a közszolgáltatási támogatásban részesülő SNCF járatokat.

Share