Megduplázódik a Csalagút teherforgalma
Bejegyezve: | 2007. 11. 27. | Comments Off on Megduplázódik a Csalagút teherforgalma
A kontinens és Nagy Britannia közötti évekig gyengélkedő teherforgalom fellendülni látszik, miután az English Welsh & Scottish Railway (EWS) – Nagy Britannia legnagyobb vasúti operátora – megkétszerezni tervezi a csatorna alatti alagút teherforgalmát.
A vasúttársaság közleménye szerint alternatívát kívánnak nyújtani a szigetország túlzsúfolt konténerkikötőivel szemben, és így heti 1000 kamionnal csökkenthetik az ország legforgalmasabb útjain haladó kamionok számát.
A bejelentés azt követően született meg, hogy az Eurotunnel, a csatorna alagút üzemeltetője jelentősen megváltoztatta – 5300 fontról átlagosan 3000 fontra csökkentette – az alagutat igénybe vevő vonatok pályahasználati díját
Az EWS 2008-ban heti 35-50 vonatot tervezn közlekedtetni az alagúton keresztül, a jelenlegi 25 helyett. David Kerr, az EWS kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy reményeik szerint két év múlva a tervezett évi 2 millió tonnás forgalommal túlszárnyalják az 1998-ban beállított rekordjukat is.
A jövő év elején induló új vonatok versenyre hívják a kamionokat, kompokat, és a rövidjáratú konténerszállító hajókat, amelyek jelenleg majdnem a teljes szállítási kapacitást nyújtják az Egyesült Királyság és a kontinens között. A csatorna francia oldalán az EWS újonnan alapított leányvállalata, az EuroCargo Rail veszi át a vonatokat.
Figyelemre méltó, hogy miután az Európai Bizottság november 7-én jóváhagyta a Deutche Bahn (DB) és az EWS közötti akvizíciós szerződést, a korábban létrejött megállapodás érvényre lépett. Ennek eredményeképpen a DB tulajdonába került a brit vasúttársaság, és ezen keresztül annak Franciaországban szolgáltató leányvállalata, az EuroCargo Rail is. Az EWS közleménye szerint a társaság üzleti stratégiája változatlan marad: folyamatos terjeszkedés a vasúti teherszállítási piacon Nagy Britanniában éppúgy, mint a Franciaországban alapított leányvállalaton keresztül a kontinensen.