Számítógépek vonaton

A kínai Xiangtangból induló, információs technológiai termékeket szállító konténervonat 17 nap alatt ért Németországba.

Xiangtangból, Hong Kongtól 700 kilométerre északra indult az 50 konténerrel megrakott szerelvény. A Fujitsu Siemens Computers Company vonata csúcstechnikának számító számítástechnikai termékekkel volt megrakva; Kínában gyártott monitorokkal és számítógépházakkal, célja a németországi Hamburg. A vonat, amelyet a DB Schenker, az RZD és a Kínai Vasutak közösen indítottak, 17 napi út, tízezer kilométer megtétele után, október 6-án ért Hamburgba.

Heribert Göggerle, a Fujitsu Siemens Computers ellátásért felelős alelnöke szerint “a számítástechnikai termékek vasúti szállítása sokkal rugalmasabb, és harmadannyi időt vesz igénybe, mint a hajóval történő szállítás. A légifuvarozással összehasonlítva az ár 25%-kal kedvezőbb, nem beszélve a sokkal alacsonyabb CO₂ kibocsátásról. Összességévben elmondhatom, hogy a vasút a legjobb választás – mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból”.

A Fujitsu Siemens Computers az első társaság, amely a vasúti szállítás mellett döntött, mióta a transz-eurázsiai földihíd létrejött, és igénybe vehetőek környezetbarát és gyors szolgáltatásai, így támogatva a cég környezetbarátságára irányuló marketing-kampányát.

“A Fujitsu Siemens Computers megbízása volt számunkra az első, amely egy teljes vonatnyi rakomány vasúti elszállítására vonatkozott Kínából Németországba. Szándékunkban áll folyamatosan továbbfejleszteni a cégvonatok koncepcióját, mivel a vízi és légi szállításokhoz képest olcsóbban és környezetbarátabb módon tudjuk az árukat eljuttatni céljukhoz” – mondta el Hartmut Albers, a DB Schenker Trans Eurasia Logistics vezérigazgatója. “Ugyanakkor, ez a vonat belépőjegyünket jelenti a rendszeres, menetrend szerinti vonatok indításához ezen a kulcsfontosságú tranzitfolyosón is: a jövő hónaptól tervezzük bevezetni Trans-Eurasia Express szolgáltatásunkat; egy mindkét irányban heti rendszersséggel közlekedő vonatot Kína és Németország között.”

A vonat a tervek szerint Kínából indulása után Mongólián halad keresztül, az orosz határt Irkutszk közelében lépi át, majd a Transz-szibériai vasútvonalon folytatja útját; Novoszibirszken, Omszkon, Jekatyerinburgon át Moszkváig. Onnan Fehéroroszországon és Lengyelországon át érkezik Németországba.

Megjelent a Magyar Közlekedés 2009. évi 1. számában

Share