Monostory.hu

Számítógépek vonaton

Bejegyezve: | 2008. 11. 10. | Comments Off on Számítógépek vonaton

A kínai Xiangtangból induló, információs technológiai termékeket szállító konténervonat 17 nap alatt ért Németországba.

Xiangtangból, Hong Kongtól 700 kilométerre északra indult az 50 konténerrel megrakott szerelvény. A Fujitsu Siemens Computers Company vonata csúcstechnikának számító számítástechnikai termékekkel volt megrakva; Kínában gyártott monitorokkal és számítógépházakkal, célja a németországi Hamburg. A vonat, amelyet a DB Schenker, az RZD és a Kínai Vasutak közösen indítottak, 17 napi út, tízezer kilométer megtétele után, október 6-án ért Hamburgba.

Heribert Göggerle, a Fujitsu Siemens Computers ellátásért felelős alelnöke szerint “a számítástechnikai termékek vasúti szállítása sokkal rugalmasabb, és harmadannyi időt vesz igénybe, mint a hajóval történő szállítás. A légifuvarozással összehasonlítva az ár 25%-kal kedvezőbb, nem beszélve a sokkal alacsonyabb CO₂ kibocsátásról. Összességévben elmondhatom, hogy a vasút a legjobb választás – mind gazdasági, mind környezetvédelmi szempontból”.

A Fujitsu Siemens Computers az első társaság, amely a vasúti szállítás mellett döntött, mióta a transz-eurázsiai földihíd létrejött, és igénybe vehetőek környezetbarát és gyors szolgáltatásai, így támogatva a cég környezetbarátságára irányuló marketing-kampányát.

“A Fujitsu Siemens Computers megbízása volt számunkra az első, amely egy teljes vonatnyi rakomány vasúti elszállítására vonatkozott Kínából Németországba. Szándékunkban áll folyamatosan továbbfejleszteni a cégvonatok koncepcióját, mivel a vízi és légi szállításokhoz képest olcsóbban és környezetbarátabb módon tudjuk az árukat eljuttatni céljukhoz” – mondta el Hartmut Albers, a DB Schenker Trans Eurasia Logistics vezérigazgatója. “Ugyanakkor, ez a vonat belépőjegyünket jelenti a rendszeres, menetrend szerinti vonatok indításához ezen a kulcsfontosságú tranzitfolyosón is: a jövő hónaptól tervezzük bevezetni Trans-Eurasia Express szolgáltatásunkat; egy mindkét irányban heti rendszersséggel közlekedő vonatot Kína és Németország között.”

A vonat a tervek szerint Kínából indulása után Mongólián halad keresztül, az orosz határt Irkutszk közelében lépi át, majd a Transz-szibériai vasútvonalon folytatja útját; Novoszibirszken, Omszkon, Jekatyerinburgon át Moszkváig. Onnan Fehéroroszországon és Lengyelországon át érkezik Németországba.

Megjelent a Magyar Közlekedés 2009. évi 1. számában

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin