SNCF: felvásárlás, DB: terjeszkedés

A francia állami vasúttársaság, az SNCF, 1,1 milliárd eurós vételi ajánlatot tett a magyarországi érdekeltséggel is rendelkező Geodis logisztikai vállalatcsoport részvényeire, amelynek jelenleg 42 százalékát birtokolja. Az SNCF-nek 10 éve ez az első akvizíciója.

Guillaume Pepy, az SNCF nemrég kinevezett elnöke szerint az üzlet során nemcsak Európa negyedik legnagyobb szállítási és logisztikai csoportja jönne létre, hanem döntő fontosságú az SNCF teherfuvarozási divíziója versenyképességének helyreállítása szempontjából is, amelynek vesztesége az elmúlt két évben elérte az 500 millió eurót.

A bevásárlás lehetővé tenné az SNCF számára, hogy ügyfelei számára „egyablakos ügyintézést” vezessen be, azaz kombinálhatná a vasúti, közúti, és vízi szállítási módokat.

Ha a vásárlási terv sikerrel jár, annak „legnagyobb eredménye az lesz, hogy a teherszállítás és a logisztika válik az SNCF fő üzletágává, már ami mennyiséget illeti”. A két cég összeolvadásával egy 7,7 milliárd eurót érő csoport jön létre.
Ugyanekkor a DB Schenker Logistics kiterjeszti szolgáltatásait Európában: A DB Schenker Railog vasútra alapozott logisztikai szolgáltatásokat nyújt. Leányvállalatai (a Railog, mint a vasúti logisztika specialistája, valamint a Fertrans AG) támogatásával a DB Schenker már több országban sikeresen belépett erre a specializált piacra. A DB részvételével, nyolc évvel ezelőtt közös vállalkozásként alapított Railog a Fertrans-al együtt egyre jobban integrálódik a DB szervezetébe.

Ez azt jelenti, hogy az európai megrendelők is egyre hatékonyabban betervezhetik a DB konszern által nyújtott vasúti szállítási és logisztikai szolgáltatásokat, valamint egyre több hasznát vehetik a közép- és hosszú távú vasúti szállítás gazdasági és környezeti előnyeinek.

A tavalyi évben a társaság több mint 200000 kocsirakomány, hatmillió tonna árut szállított vasúton, főleg irányvonati rendszerben.

Megjelent a Magyar Közlekedés 2008. július 2-i számában.

Share