Re: Mozdonyvezetőt keresnek…

Ismét a Kötött pálya blgon találtam megéneklésre alkalmas bejegyzésre; Mozdonyvezetőt keresnek Szentendrén címmel írta meg erminavet, hogy a szentendrei skanzen keres valakit az ABy mot 422 üzemeltetésére.

Ha jobb lesz az idő, magam is kilátogatok Szentendrére – régen jártam a skanzenben, a motorkocsi meg külön vonzerőt jelent. Addig is tűnődöm:

A tavaly novemberben módosított, vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény új 68/F. § (1) bekezdése szerint

Vasúti jármű csak vasúti társasággal vagy a vasúti pályahálózat működtetésében szerződés alapján közreműködő szervezettel fennálló munkaviszony keretében vezethető. Az országos vasúti pályahálózathoz képest keskenyebb nyomtávú térségi vasúti pályahálózaton vasúti személyszállítást végző vasúti jármű munkavégzésre vonatkozó egyéb jogviszony keretében is vezethető.

A dolgok mai állása, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján közzétett vasútvállalati lista szerint a Szentendrei Szabadtéri Múzeumnak nincs engedélye vasúti szolgltatás nyújtására, sem pályahálózat működtetésére. Ha rosszul kerestem, szóljatok.

Szóval, ki fogja alkalmazni a motorkocsi mozdonyvezetőjét?

Share

3 thoughts on “Re: Mozdonyvezetőt keresnek…

  1. Az jelent valamit, hogy a szentendrei skanzen nem vasútvállalat, ugyanakkor sajáthasználatú vasúti pályát nem csak vasútvállalatok üzemeltethetnek? A skanzenban levő pálya nem nyílt hozzásférésű, a hasonló vasutak jogi státusza az NKH szerint is rendezetlen…
    Hol vannak a kertivasutak felsorolva a vasútvállalatok között? Hol van a füstiben időnként közlekedő kertivasutasok neve a vasútvállalti listában? A 4-es metró épülő alagútjában működő keskenynyomközű vasút? A bányavasutak? A téglagyári kisvasutak? A marhatelepek trágyahordó csillepályái? Segítek: sehol… Nem nagyon hiszem, hogy a skanzen ne lenne felkészülve a jogi háttérből, és csak úgy hasraütve keresgélne mozdonyvezetőt…

  2. Sajáthasználatú vasút immár három éve nincs. Van viszont saját célú vasúti pályahálózat: olyan vasúti pályahálózat, amelyen kizárólag a vasúti pálya és tartozékainak tulajdonosa vagy használója érdekében folyik vasúti közlekedési tevékenység. Vállalkozó vasúti tevékenység végzésére vonatkozó működési engedély valamennyi nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózatra, valamint a működési engedélyben meghatározott térségi, elővárosi, helyi vagy saját célú vasúti pályahálózatra adható ki. A nyílt vagy nem nyílt hozzáférés irreleváns a működési engedély kiadása szempontjából.
    Ami macerás: a saját vasútüzem beindítása nem saját tulajdonban levő saját célú vasúti pályán.
    A kertivasutak nem engedélykötelesek. A Nosztalicska kért működési engedélyt a játékvasútjára, a Hatóság viszont szórakoztatóeszköznek nyilvánította, és így nem vasúti engedélyköteles.

  3. Most találtam csak ide. Szerintem a kérdés megoldása, hogy csak szűk egy hónap múlva indul a vasút. (Hamarosan megírom én is ezt.) Az ezt bejelentő sajttájon volt arról szó, hogy milyen nehéz az összes engedély beszerzése. Bár konkrétan az itt felvetett kérdés nem került szóba, de gondolom ide tartozik.

    ti