Monostory.hu

Koppenhágai körkép

Bejegyezve: | 2011. 07. 18. | Comments Off on Koppenhágai körkép

A nyugati városrészben futó túlzsúfolt Ring 3 körgyűrűvel párhuzamos villamosvonal építéséről írt alá megállapodást a dán közlekedési minisztárium, a fővárosi régió és 11 helyi önkormányzat. A 2020-ban megnyitandó, 28 km hosszú új vonalkiinduló pontja Lundtofte lesz, délre haladva Ishøj végállomásig fut majd; az útvonalon 28 megállóhelyet építenek ki, a menettartamot 44 percre tervezik.

A kivitelezés tervezett 3,75 milliárd dán koronás költségéből 2,2 milliárdot az érintett önkormányzatok állnak, a fennmaradó rész finaiszírozását a központi kormányzat vállalta. A fejlesztési terv elfogadása előtt megvizsgálták  autóbusz gyorsjárat kialakításának lehetőségét is, és az eredmények ismeretében döntöttek a drágább, de sokkal magasabb utazási minőséget nyújtó megoldás mellett.

“A jövő számára kedvező előjel, hogy ilyen számos önkormányzat egyetértésre tudott jutni egy ekkora infrastrukturális beruházás kapcsán” – mondta Hans Christian Schmidt közlekedési miniszter – “a villamos lökést ad a Ring 3 melletti terület fejlődésének, valamint jövőbe mutató alternatívát mutat fel a gépkocsi közlekedés mellett.”

Az egyik érintett kerület polgármestere és legfőbb támogatója, Karin Søjberg Holst szerint a vonalat hamarosan bővíthetik, és megnyitása után “el sem tudjuk képzelni, hogyan lehettünk meg eddig nélküle”.

A dán vasutak infrastruktúra kezelője, a Banedenmark döntése szerint a Siemens építheti ki a koppenhágai S-Bahn Trainguard MT elnevezésű, kommunikáció-alapú vonatbefolyásoló rendszerét.

A CBTC kiépítése az első lépése, a korábban lapunk által is ismertetett, négy fő szerződésből álló, a teljes dán vasúthűálózatot érintő biztosítóberendezési fejlesztésnek. A további három keretszerződés közül egy az ETCS fedélzeti berendezésire, kettő a pályamenti berendezések gyártására és telepítésére vonatkozik. Ez utóbbiak eredményhirdetése ez év végére várható.

Felvázolva a biztosítóberendezési felújítás stratégiáját, amelyet a kormányzat már 2009 januárjában elfogadott, a Banedanmark úgy döntött, hogy az 1500 V egyenárammal villamosított, így gyakorlatilag a nagyvasúti hálózattól elválasztott S-Bahn hálózaton az ETCS helyett a metróüzemben elterjedtebb CBTC rendszert részesíti előnyben. A döntés lehetővé teszi későbbiekben a vezető nélküli üzem bevezetését.

A felújítás – átalakítás során a Siemens szállíthatja a Trainguard MT elnevezésű CBTC rendszert, a hozzá tartozó rádiókommunikációs berendezésekkel, amelyek a pekingi metró 8-as és 10-es vonalán is bizonyítottak már. A rendszer a 2,4 és az 5 GHz-es sávon is képes működni, és mozgóblokkos követési rendet biztosítani. A moduláris kialakítás tartalmazza felügyelt és vezető nélküli üzemeltetés előzetes kiépítését is. A hálózatot a pontos helyzet-visszajelentés érdekében tengelyszámlálókkal is felszerelik.

Az átalakítási program kétévnyi tervezőmunkát, és kétévnyi tesztelést irányoz elő, amelyet hatéves építési fázis követ. A Banedanmark pilot projektnek a Lyngby és Hillerød közti szakaszt jelölte ki, ahol a CBTC rendszernek 2014-től felügyelt módban üzemelnie kell. A továbbépítés ezután vonalanként történik, olyan sorrendben, ahogy a meglevő biztosítóberendezések felújítási ciklusideje következne.

Share

Megjegyzések

Megjegyzések letiltva.

About

This is an area on your website where you can add text. This will serve as an informative location on your website, where you can talk about your site.

Subscribe to our feed

Keresés

Admin