Infrarail 2014
Bejegyezve: | 2014. 06. 13. | Comments Off on Infrarail 2014
Május 20-án nyílt meg a jubiláló, tizedik alkalommal megrendezett vasúti infrastruktúra szakkiállítás, az Infrarail. Idén Londonban, az Earls Court kiállítócsarnokban rendezték meg az eredetileg az Egyesült Királyság seregszemléjének indult, de mára nemzetközivé váló három napos eseményt.
A 2014-es kiállítás vonzotta a rendezvény történetében a legtöbb látogatót; a kiállítást meglátogató iparági vezetők, döntéselőkészítők és döntéshozók száma a két évvel ezelőttihez képest 13%-kal emelkedett. A kiállítók egyértelműen pozitívan értékelték megjelenésük sikerét, amihez jelentősen hozzájárult a tény, hogy a látogatók mintegy 63 százaléka üzletkötési szándékkal érkezett. Az érdeklődők jelentős száma annak is köszönhető, hogy a szorosan értelmezett vasúti szakma mellett általános infrastrukturális és technológiai kiállítók is jelen voltak.
A kiállítást Baroness Kramer közlekedési miniszter nyitotta meg; beszédében kiemelte, hogy míg a legutóbbi Infrarail idején a gazdaság gyengélkedett és kereste az utat a válságból kilábalásra, mára az Egyesült Királyságé a nyugati világ egyik leggyorsabban növekvő gazdasága. Mint elmondta, a gazdaság növekedését leginkább a közlekedési infrastruktúra nem megfelelő volta, az utak és vasútvonalak folyamatos zsúfoltsága hátráltatja. Ezért a kormányzat elkötelezte magát az infrastruktúra fejlesztésre, ennek kiemelkedő jele a Bombardier 1 milliárd fontos szerződése a Crossrail járműbeszerzésére, vagy a Hitachi szintén milliárdos nagyságrendű Intercity járműszállítása. A vasútfejlesztésekre költött pénz aktivizálja a kis- és középvállalkozásokat is: példaként említette, hogy a Crossrail építésére fordított összegek mintegy egynegyede köt ki az ötven főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató vállalkozásoknál.
A rendezvény fő támogatóiként a Network Rail, a Transport for London és a Railway Industry Association (RIA) ingyenes szemináriumokat tartottak a legkülönbözőbb témakörökben, így bemutatták többek között a Great Western Main Line villamosítását, a HS1 tapasztalatain alapuló fejlesztéseket a HS2 tervezése során, illetve legújabb számítástechnikai módszerek használatát a vasúti gördülőállomány megelőző karbantartása során.
A kiállító vállalkozások száma meghaladta a kétszázat; az innováció középpontba helyezésével széles skáláját vonultatták fel a vasúti használatra szánt berendezéseknek és szolgáltatásoknak, amelyek biztonságosabbá vagy költséghatékonyabbá tehetik a vasúti infrastruktúra építési, üzemeltetési és fenntartási munkáit.
A kiállítók és látogatók is egyetértettek abban, hogy az Infrarail legfontosabb szerepe a gyártók és felhasználók egymásra találásának megkönnyítése, a két piaci szereplő közötti közvetlen kapcsolat megteremtése. Ennek egyik legjobb eszköze volt a Track, a két lefektetett vágányszakasz, ahol a gyártók bemutathatták kapcsolódó termékeiket; ezzel a lehetőséggel a gumi alapú útátjáró burkolatokat gyártó Rosehill Rail, a kábelátvezetési megoldásokat bemutató BCM GRC és a Tata Steel élt, ez utóbbi hordozható, könnyűszerkezetes peron megoldását mutatta be a nagyközönségnek.
A kiállítás égisze alatt, azzal párhuzamosan, a UK Trade & Investment és a Railway Industry Association együttműködése keretében a két szervezet exportálóknak szóló eseménysorozatot szervezett a gyártók és forgalmazók számára. Az események között megkülönböztetett érdeklődésre tartott számot a kiállítás első napján tartott Exports Focus előadássorozat, amely a kulcspiacok üzleti lehetőségeit ismertette. A legnagyobb érdeklődést Robin Barnett, az Egyesült Királyság lengyel nagyövetének előadása keltette, amelyben Lengyelország és a többi Kelet-európai ország vasúti piacát elemezte, ismertetve a főbb üzleti lehetőségeket.