Infrarail bejárat

Infrarail 2014

Május 20-án nyílt meg a jubiláló, tizedik alkalommal megrendezett vasúti infrastruktúra szakkiállítás, az Infrarail. Idén Londonban, az Earls Court kiállítócsarnokban rendezték meg az eredetileg az Egyesült Királyság seregszemléjének indult, de mára nemzetközivé váló három napos eseményt.

Infrarail bejárat

A 2014-es kiállítás vonzotta a rendezvény történetében a legtöbb látogatót; a kiállítást meglátogató iparági vezetők, döntéselőkészítők és döntéshozók száma a két évvel ezelőttihez képest 13%-kal emelkedett. A kiállítók egyértelműen pozitívan értékelték megjelenésük sikerét, amihez jelentősen hozzájárult a tény, hogy a látogatók mintegy 63 százaléka üzletkötési szándékkal érkezett. Az érdeklődők jelentős száma annak is köszönhető, hogy a szorosan értelmezett vasúti szakma mellett általános infrastrukturális és technológiai kiállítók is jelen voltak.

Napelemes GSM-R oszlopA kiállítást Baroness Kramer közlekedési miniszter nyitotta meg; beszédében kiemelte, hogy míg a legutóbbi Infrarail idején a gazdaság gyengélkedett és kereste az utat a válságból kilábalásra, mára az Egyesült Királyságé a nyugati világ egyik leggyorsabban növekvő gazdasága. Mint elmondta, a gazdaság növekedését leginkább a közlekedési infrastruktúra nem megfelelő volta, az utak és vasútvonalak folyamatos zsúfoltsága hátráltatja. Ezért a kormányzat elkötelezte magát az infrastruktúra fejlesztésre, ennek kiemelkedő jele a Bombardier 1 milliárd fontos szerződése a Crossrail járműbeszerzésére, vagy a Hitachi szintén milliárdos nagyságrendű Intercity járműszállítása. A vasútfejlesztésekre költött pénz aktivizálja a kis- és középvállalkozásokat is: példaként említette, hogy a Crossrail építésére fordított összegek mintegy egynegyede köt ki az ötven főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató vállalkozásoknál.

A rendezvény fő támogatóiként a Network Rail, a Transport for London és a Railway Industry Association (RIA) ingyenes szemináriumokat tartottak a legkülönbözőbb témakörökben, így bemutatták többek között a Great Western Main Line villamosítását, a HS1 tapasztalatain alapuló fejlesztéseket a HS2 tervezése során, illetve legújabb számítástechnikai módszerek használatát a vasúti gördülőállomány megelőző karbantartása során.

A kiállító vállalkozások száma meghaladta a kétszázat; az innováció középpontba helyezésével széles skáláját vonultatták fel a vasúti használatra szánt berendezéseknek és szolgáltatásoknak, amelyek biztonságosabbá vagy költséghatékonyabbá tehetik a vasúti infrastruktúra építési, üzemeltetési és fenntartási munkáit.

Mobil peron a Tata SteeltőlA kiállítók és látogatók is egyetértettek abban, hogy az Infrarail legfontosabb szerepe a gyártók és felhasználók egymásra találásának megkönnyítése, a két piaci szereplő közötti közvetlen kapcsolat megteremtése. Ennek egyik legjobb eszköze volt a Track, a két lefektetett vágányszakasz, ahol a gyártók bemutathatták kapcsolódó termékeiket; ezzel a lehetőséggel a gumi alapú útátjáró burkolatokat gyártó Rosehill Rail, a kábelátvezetési megoldásokat bemutató BCM GRC és a Tata Steel élt, ez utóbbi hordozható, könnyűszerkezetes peron megoldását mutatta be a nagyközönségnek.
A kiállítás égisze alatt, azzal párhuzamosan, a UK Trade & Investment és a Railway Industry Association együttműködése keretében a két szervezet exportálóknak szóló eseménysorozatot szervezett a gyártók és forgalmazók számára. Az események között megkülönböztetett érdeklődésre tartott számot a kiállítás első napján tartott Exports Focus előadássorozat, amely a kulcspiacok üzleti lehetőségeit ismertette. A legnagyobb érdeklődést Robin Barnett, az Egyesült Királyság lengyel nagyövetének előadása keltette, amelyben Lengyelország és a többi Kelet-európai ország vasúti piacát elemezte, ismertetve a főbb üzleti lehetőségeket.

Share